Ogrodnik Tomek to największy polski blog poświęcony ogrodom, ich tworzeniu i pielęgnacji. Zamieszczamy w nim porady ogrodnicze, pomysły na wspaniały ogród oraz reportaże z ogrodów mniej i bardziej znanych. W plebiscycie Blog Roku 2011 ogrodnikTomek.pl znalazł się finałowej dziesiątce z ponad 800 blogów w kategorii „Moje zainteresowania i pasje”.
Nasze najlepsze kampanie
Duże kampanie (budżet powyżej 5 tysięcy) organizowałem z firmami:
Inne firmy które promowały się u nas:
Media, z którymi organizowałem kampanie reklamowe:
Oraz inne media, w których pojawiały się nasze publikacje (zobacz niektóre):
Oferta współpracy
Jesteśmy otwarci na współpracę reklamową. Każdą kampanię przygotowujemy indywidualnie, tak aby Państwa produkt zyskał na niej jak najwięcej. Mamy w zespole osoby doświadczone w marketingu dla największych marek, dzięki czemu kampania zorganizowana jest od A do Z i nie wymaga od Państwa dodatkowych kosztów.
Rekomendujemy kampanie angażujące użytkowników, w których buduje się pozytywne emocje związane z Państwa marką. Oto przykłady możliwych akcji promocyjnych:
1. Metamorfoza sponsorowana / jako nagroda w konkursie.
To sprawdzona, bardzo pozytywnie odbierana forma promocji. W skrócie formuła: ogłaszamy konkurs na „najgorszy” balkon / taras / ogród, wybieramy „ofiarę” metamorfozy, przeprowadzamy ją z użyciem i lokowaniem produktu sponsora. Informacje o sponsorze przewijają się przez wszystkie etapy: od ogłoszenia konkursu, po finał. Istnieje możliwość przeprowadzenia metamorfozy w wersji VIDEO.
- Metamorfoza altany w serwisie firmy Bosch „Wkręceni w Dom”, akcja organizowana u nas: ogłoszenie konkursu, ogłoszenie zwycięzcy, artykuł o metamorfozie, artykuł o meblach z altany, zachęta u nas.
- Metamorfoza balkonu z Florovitem: ogłoszenie konkursu, wyniki, gotowy balkon. Artykuł ukazał się „gratis dla sponsora” w największym czasopiśmie ogrodniczym „Magnolia” w grudniu – dzięki temu, że efekt spodobał się redakcji – zobacz artykuł.
- Nasz ogród pokazowy na największej wystawie ogrodniczej „Zieleń to Życie”: artykuł o ogrodzie. Powstał wraz z szeregiem partnerów – sponsorów, m.in. Szkółce Ulińscy, największemu producentowi bruku „Libet”, producentowi gabionów RedHen, tarasów Deck-Dry, firmie Śnieżka – z produktem marki „Śnieżka” i „Vidaron”.
2. Konkursy z nagrodami
Na blogu organizowane są konkursy z nagrodami dla czytelników. Mogą to być konkursy fotograficzne. Konkurs związany jest z fundatorem nagród, a dzięki temu zdobywają Państwo klientów, a przekaz reklamowy odbierany jest jako pozytywne skojarzenie z marką, a nie niechciana reklama. Zorganizowane konkursy:
- Konkurs „Zrób to sam w ogrodzie” – współorganizowany z serwisem e-ogrody.pl, w którym do wygrania było szkolenie ogrodnicze firmy Gordo o wartości 1 500 złotych – zobacz: artykuł o konkursie, głosowanie w serwisie e-ogrody, podsumowanie, powiązany artykuł o szkoleniu.
- Konkurs „Kwitnąca wiosna” – konkurs promujący zestaw do nawadniania firmy Blumat, nadesłano ponad 200 zdjęć. Głosowanie odbyło się na Facebooku – zasięg ponad 6 tysięcy użytkowników. Zobacz: artykuł o konkursie, głosowanie, wyniki.
- Konkurs „Pojedynki zdjęć” gdzie wraz z 6 innymi blogerami pojedynkowaliśmy się z użytkownikami serwisu Interia. Konkurs promował aparat Canon. Zobacz artykuł.
3. Fotoreportaże
Na moim blogu dużą popularnością cieszą się fotoreportaże z wydarzeń ogrodniczych, ale nie tylko. Jeśli są Państwo organizatorem takiego wydarzenia, zapraszam do kontaktu. Możemy także opublikować zapowiedź imprezy i promować ją na Facebooku. NIE publikujemy informacji prasowych z wydarzeń, w których nie uczestniczymy.
- Reportaże z targów i wystaw ogrodniczych: Zieleń to Życie 2011, 2012, 2014, 2015, Gardenia 2012, Wystawa Storczyków,
- relacje z podróży zagranicznych (nad którymi patronat może objąć Państwa marka):
- relacja z ogrodu w Poczdamie pod Berlinem
- relacja z parady kwiatowej do Keukenhof w Holandii
- relacja z wyjątkowego ogrodu botanicznego w Barcelonie i innych tamtejszych ogrodów (wkrótce)
- relacja ze szkolenia ogrodniczego firmy Gordo,
- reportaże z ogrodów: Ogród na Nowodworach.
4. Testowanie produktów
Jeśli posiadają Państwo produkt, który zainteresuje moich czytelników, niekoniecznie bezpośrednio związany z ogrodnictwem, mogę podjąć się jego testowania. Taki artykuł zawiera szczegółowy opis oraz zdjęcia z testów.
- Opryskiwacz plecakowy Kwazar – jeden z wielu artykułów ze współpracy z tą marką
- Test elektronarzędzi Niteo – marki własnej sieci Biedronki, do dziś z recenzją zapoznało się ponad 20 tysięcy osób, a artykuł jest na pierwszym miejscu w Googlach na hasło „Niteo”
- System nawadniania kropelkowego Blumat – testowany i promowany wraz konkursem „Kwitnąca wiosna”
- Aparat Canon EOS M – który testowany jest w ramach „Pojedynków zdjęć” – akcji Canona i Interii.
5. Inne artykuły na blogu
Zamieszczam na blogu artykuły opisujące produkt, bądź usługę ogrodniczą. Staram się nie zamieszczać gotowych artykułów, treść jest przygotowywana przeze mnie. Przykłady artykułów:
- „Wiosenne opryski drzew owocowych” z lokowaniem opryskiwaczy Kwazar,
- „10 najładniejszych drzew liściastych” z automatycznymi banerami do omawianych roślin w sklepie Sadowniczy.pl – jeden z wielu artykułów
- „Pielęgnacja trawnika” z produktami marki Ziemovit
- „Jak naturalnie oczyścić zbiornik wodny” z informacją o produktach do wspomagania oczyszczania wody
- Wzbogacanie gleby ekologicznym preparatem Humus Active.
6. Obecność w innych mediach
Oferuję fachowe artykuły ogrodnicze, które mogą Państwo publikować w swoich serwisach. Mam też doświadczenie w kwestiach występów telewizyjnych.
- Występy gościnne w „Pytaniu na Śniadanie” w TVP2: ponad 10 występów, większość do obejrzenia tutaj.
- Programy z lokowaniem produktu: dla producenta preparatu Humus został przygotowany fragment programu „Pytanie na Śniadanie” transmitowany z mojego ogrodu, w którym został przeze mnie zaprezentowany ten produkt.
- Artykuły i wywiady w tytułach prasowych, m.in. Magnolii, Gazecie Wyborczej, dzienniku Metro, Newsweeku – do przejrzenia tutaj.
7. Reklama banerowa / afiliacja.
Zapewniam przystosowanie grafiki dostarczonej przez Reklamodawców do wymiarów poszczególnych form reklamy. Istnieje również możliwość wstawienia elementów dynamicznych. Kampanie banerowe najlepiej działają w połączeniu z konkursami i artykułami o produkcie na blogu.
- W okresach sprzedażowych na blogu prowadzona jest kampania sklepu internetowego Sadowniczy.pl, w różnym nasileniu o rozliczeniu prowizyjnym. Tylko w pierwszym sezonie z ruchu pochodzącego z domeny ogrodniktomek.pl sklep zanotował ponad 40 tysięcy złotych obrotu. To tylko dowód na to, że przy dobrze dobranych produktach i kampanii blog może przełożyć się na bezpośrednią sprzedaż.
8. Promocja na Facebooku
Moja strona na Facebooku Lubię ogród – Ogrodnik Tomek posiada ponad 10 tysięcy aktywnych fanów. W ramach współpracy mogę promować Państwa treści wśród swoich czytelników.
9. Poradnik filmowy
Po prostu zapraszam do zapoznania się z serią „Niech żyje ogród” (tutaj). Istnieje możliwość zrealizowania podobnych filmów z tą samą ekipą realizującą lub w innej formie.
Chętnie rozważę również inne formy współpracy zaproponowane przez Państwa.
Każdą kampanię kończymy szczegółowym podsumowaniem, wraz ze statystykami odwiedzin promowanych treści, liczbą kliknięć i innymi danymi mierzącymi skuteczność kampanii. Takie podsumowanie przygotowujemy w postaci raportu w PDFie. Mogą więc być Państwo spokojni o mierzalność wyników inwestycji promocji na blogu.
Przedstawiam też statystyki miesięczne ze środka sezonu ogrodniczego 2016:
Zapraszam do kontaktu
Filip Misiewicz – menadżer
tel. 694 505 256
kontakt@ogrodniktomek.pl
Projekt Zieleń Tomasz Kok
ul. Białołęcka 150E, 03-253 Warszawa
NIP 5242747254