Blog ogrodniczy – dlaczego warto reklamować się na blogu

Od kilku lat blogi przeżywają swój złoty okres. Kiedyś niedoceniane, teraz niezwykle pożądane przez firmy, które chcą współpracować z ich autorami. Blogi ogrodnicze nie są tu wyjątkiem. Dlaczego warto współpracować z blogerem ogrodniczym?

Blogi ogrodnicze istnieją już od dawna, ale na przestrzeni lat bardzo ewoluowały. Nie są to już „blogaski”, które czytają najbliżsi znajomi autora, lecz potężne blogi konkurujące z dużymi serwisami ogrodniczymi. Firmy chcą współpracować z blogerami, ponieważ mogą oni niekiedy przynieść większe korzyści niż reklama w portalu internetowym, czy też innych mediach. Dlaczego warto współpracować z blogerem ogrodniczym? Dlaczego warto współpracować ze mną? Postaram się odpowiedzieć na  to pytanie w kilku punktach.

PNŚ

1. Pasja

Większość blogerów założyła swoje blogi z pasji. Ja również założyłem swojego bloga, dlatego że ogrody mnie fascynowały i chciałem się tym podzielić z innymi. Nigdy nie sądziłem, że blog będzie tak popularny. Pisałem najpierw dla siebie, potem dla znajomych, aż wreszcie dla tysięcy czytelników. Do dzisiaj każdy post wynika z pasji, która ciągle we mnie jest. Warto współpracować z pasjonatem, gdyż taka współpraca zawsze owocuje wielokrotnie bardziej, niż z osobą która robi  to, bo musi. Każdy bloger interesuje się dziedziną, o której pisze. Dzięki temu praca sprawia mu przyjemność, a wtedy zyskują na tym teksty i kampanie reklamowe.

2. Statystyki

Niektórzy blogerzy twierdzą, że statystyki są nieważne, bo blog to nie serwis. Wszyscy wiemy, że to nie prawda, a mówią tak Ci, którzy mają mało odsłon. STATYSTYKI SĄ NAJWAŻNIEJSZE, bo to od nich zależy zasięg kampanii reklamowych. Nikt rozumny nie zaryzykuje współpracy z niepopularnym blogiem, gdyż taka współpraca zakończy się totalną porażką. W zeszłym roku  zgłosiła się do mnie firma, której reklamę widziałem na innym z blogów rok wcześniej. Tamta kampania nie przyniosła skutków właśnie ze względu na słabe statystyki.

W przeciwieństwie do innych blogów, blogi ogrodnicze charakteryzuje sezonowość. Najwięcej osób czyta je wiosną i latem, a zimą liczba odsłon spada o połowę. Mój blog wiosną czyta ponad 130 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie, którzy generują co miesiąc ponad 250 tys. odsłon. Niestety blogosfera ogrodnicza nie jest tak rozwinięta jak modowa, czy kulinarna. Blogów ogrodniczych jest bardzo dużo, ale te znaczące można policzyć na palcach jednej ręki. I to nie wszystkich. Szkoda, bo blogi rozwijają się najbardziej, gdy mają dużą konkurencję. Mój blog jest obecnie najpopularniejszym blogiem ogrodniczym w Polsce.

Poniżej statystyki za kwiecień 2016 roku.

Statystyki kwiecień

3. Popularność

Popularność bloga to nie wszystko. Ważne są też inne kanały, którymi bloger może dotrzeć do swoich odbiorców. Decydując się na współpracę z blogerem należy zwrócić uwagę, czy udziela się na najpopularniejszych portalach społecznościowych, czyli Facebooku i Instagramie. Zasięg kampanii reklamowej z takim blogerem będzie o wiele większy. Internet to jednak nie wszystko. Blogerzy coraz częściej zaglądają do gazet, czasopism, czy do telewizji. Budują tym samym swoją markę i wiarygodność. Stają się liderami opinii, a to jest niezwykle ważne dla reklamodawcy. Wielokrotnie byłem gościem programów telewizyjnych w roli eksperta, brał również udział w lokowaniu produktu w jednym z takich programów. Wywiady ze mną można przeczytać w najpopularniejszych gazetach i czasopismach jak np. Gazeta Wyborcza, Newsweek, Metro, czy też w prasie ogrodniczej.

Gazeta Wyborcza - Ogrodnik Tomek

Pytanie na Śniadanie

4. Lider opinii

Wiarygodność to coś, czym bloger zawsze będzie przewyższał serwisy internetowe. Ma własne zdanie, nikt nie może nakazać mu napisać pozytywnej opinii wbrew sobie. Bloger jest liderem opinii w społeczności, którą sobie zbudował. Czytelnicy, fani, czy też obserwujący na różnych kanałach społecznościowych liczą się z jego zdaniem. Należy tutaj podać przykład blogerki Maffashion, która pokazała w sieci swoje ulubione perfumy, a następnego dnia zostały wszystkie wykupione.

„Digital Influence Report pokazuje, że to właśnie blogerzy wpływają na decyzje konsumenckie i stają się zaufanym źródłem opinii, dzięki przedstawianiu obiektywnych rekomendacji produktów, niejednokrotnie podkreślających nie tylko pozytywne, ale także i negatywne ich strony. Według badań największy wpływ na internautów mają blogi (32%), Facebook (30%), a w dalszej kolejności YouTube (27%).” – marketerplus.pl

„Z badań dotyczących zachodnich krajów wynika, iż około 80% internautów ufa opiniom blogerów i około 60% z nich podejmuje decyzje zakupowe na podstawie ich opinii. W Polsce blogosfera wciąż buduje swoją opiniotwórczą rolę, ale już co trzeci czytający blogi minimum raz w miesiącu deklaruje, że zdarzyło mu się dokonać zakupu na podstawie rekomendacji tam zamieszczonej.” – whitepress.pl

Bloger bardzo dba  o swoją wiarygodność, gdyż buduje się ją latami, a stracić można w kilka chwil. Własna marka to coś, o co bloger dba najbardziej, więc nigdy nie pozwoliłby na jej zepsucie. Dlatego właśnie wszystkie działania marketingowe dla klienta są prowadzone ze szczególną starannością i są przemyślane milion razy.

Pytanie na śniadanie - choinki

5. Unikalność i kreatywność

Często zgłaszają się do mnie firmy, które chcą powiesić na blogu baner lub wykupić post sponsorowany. Wiem, że takie formy reklamy są najmniej skuteczne, dlatego zawsze proponuję działania bardziej kreatywne. Bloger pasjonuje się swoją dziedziną, zna doskonale swoich odbiorców i wie jakie działania mają najlepszy efekt.

Metamorfoza balkonu to jedna z kampanii zaproponowanych klientowi. To bardzo pozytywnie odbierana forma promocji. W skrócie: ogłaszamy konkurs na „najgorszy” balkon, wybieramy zwycięzcę metamorfozy, przeprowadzamy ją z użyciem i lokowaniem produktu sponsora. Informacje o sponsorze przewijają się przez wszystkie etapy: od ogłoszenia konkursu, po finał. Metamorfoza balkonu była tak udana, że została również pokazana w jednym z czasopism ogrodniczych. Klient dzięki temu dostał gratis dodatkową promocję. Metamorfozę balkonu możecie zobaczyć tutaj: Jesienny balkon – metamorfoza w mieszkaniu znanego poety.

Podobną kampania dotycząca metamorfozy altany była realizowana dla innego klienta: Metamorfoza altany.

Metamorfoza balkonu

6. Podsumowanie kampanii

Decydując się na współpracę z blogiem ogrodniczym, wato się upewnić, czy otrzyma się od blogera jej wyniki. Mierzalność jest bardzo ważna w marketingu. Klient od razu wie, czy kampania odniosła sukces, czy wręcz przeciwnie. Po każdej współpracy na moim blogu, zleceniodawca otrzymuje jej obszerne podsumowanie. Znajdują się w nim statystyki, całej kampanii oraz poszczególnych jej etapów, czy też pojedynczych działań.

statystyki niteo

artykuł

7. Zyski

Współpracując ze znanym blogerem, klient zyskuje korzyści wizerunkowe. Blogerzy są bardzo popularni, a ich przekaz niesie się w sieci z prędkością światła. Współpraca z blogerem to też zyski materialne, które można  łatwo zmierzyć. Wskażę tutaj na przykład Maffashion opisany kilka akapitów wyżej, ale także na przykład z własnego bloga. W zaledwie pół roku współpracy z jednym ze sklepów internetowych, sprzedaż wynikająca z przekierowań tylko z mojego bloga  wygenerowała ponad 40 tys. zł. przychodu dla tego sklepu w jednym sezonie ogrodniczym.

Zachęcam wszystkich do współpracy z blogerami ogrodniczymi. Zachęcam do współpracy ze mną!

kontakt do menadżera:

Filip Misiewicz
tel. 694 505 256
kontakt@ogrodnikTomek.pl

 

3 thoughts on “Blog ogrodniczy – dlaczego warto reklamować się na blogu

  • 15 lutego at 14:39
    Permalink

    Blog to chyba najlepsza forma promocji samego siebie w internecie. A firmy lubią blogerów, bo łatwo mogą ocenić, czy takiego eksperta akurat poszukują. Czyli korzyści są dla obu stron.

    Super, że udało Ci się odnieść taki sukces. Doskonale pasuje to powiedzenie, że wystarczy robić to co się lubi, a pieniądze same przyjdą.

    Reply
  • 6 marca at 13:27
    Permalink

    Zapotrzebowanie na fachowe teksty będzie zawsze. Problem, żeby było o czym pisać. Pozdrawiam.

    Reply
  • 28 grudnia at 16:30
    Permalink

    Teraz coraz więcej firm stawia na taką współpracę i jak widać przynosi to efekty. Świat się zmienia i jak widać formy reklamy także.

    Reply

Skomentuj Janka Kalicka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *